Remy Draaijer (55+), CEO van bellicon Nederland
Wat deed je hiervoor?
‘Ik was gedurende tien jaar eigenaar van een sportschool, Personal Trainer en Health & Life coach op basis van de Ayurveda, een meer dan 5.000 jaar oude Oosterse geneeskunst. Ik heb verschillende mensen begeleid in het behalen van hun gezondheidsdoelen. Niet op basis van het “No pain, no gain”-principe, maar vanuit een holistische aanpak. Bewegen vanuit ontspanning en bewustzijn. Dan is het vooral ook leuk om te doen en hoef je het niet vol te houden.’
Sinds wanneer ben je begonnen met dit merk?
‘In 2010 ben ik met de bellicon begonnen.’
Waarom ben je ermee begonnen?
‘Het gebruik van de bellicon geeft door de soepele elastieken vering geen schokbelasting op je rug en je gewrichten. Ik heb een verleden met rugklachten. Dit gaf mij de mogelijkheid mijn core-stability, lichaamshouding en spierkracht te verbeteren. Tijdens een personal training zei een klant over de bellicon: “Dit is zo leuk om te doen!, dit zouden meer mensen moeten ervaren, zou je een groeples willen geven?’. De eerste groepsles gaf ik op het strand in Zandvoort. Ik heb een trekhaak op mijn fiets laten zetten, zodat ik een kar vol bellicons naar het strand kon transporteren. Door de enthousiaste reacties op het strand ontstond uiteindelijk een nieuw concept op de bellicon: Just Bounce. Met dit concept ben ik naar het bedrijf bellicon gegaan. Zij vonden mijn manier van werken en holistische gedachtengoed in relatie tot bewegen op de bellicon bijzonder onderscheidend en interessant. Ze vroegen of ik de bellicon voor Nederland wilde vertegenwoordigen en mee wilde werken aan concepten voor bellicontrainingen.’
Wat is je missie?
‘Mijn missie is iedereen in beweging te krijgen en te houden. Het klinkt misschien wat vreemd uit de mond van een personal trainer: “Voor je gezondheid hoef je niet te sporten of te fitnessen, maar… je moet wel bewegen. Bewegen met regelmaat op de dag. Een paar minuten per uur matig intensief bewegen op de bellicon zorgt voor een verbetering van de celstofwisseling. Ook zorgt het voor een betere opname van zuurstof en voedingstoffen. En voor de aanmaak van neuropeptiden waaronder endorfine. Dit zijn de stofjes waar je ontspannen en blij door voelt. Als je dit optelt per dag, per week, per maand, per jaar dan geeft dit een algehele bijdrage aan je fysieke en mentale gesteldheid. En maakt het dat je veerkrachtiger in het leven staat.’
Wat is er “groen” aan je product en waarom heb je hiervoor gekozen?
‘Voor een kwalitatief hoogwaardige trampoline mag uitsluitend gebruik worden gemaakt van zuivere grondstoffen en materialen. Een bijzondere klemtoon ligt hierbij op alle gebruikte stoffen, omdat er vaak materialen op de markt zijn die als problematisch worden gecategoriseerd. De voor de ommanteling (soort sok) van de bellicon elastieken gebruikte textielsoorten zijn door een onafhankelijke organisatie getest en gecertificeerd volgens de Oeko-Tex norm.’
Wat waren de moeilijkheden om dit merk te starten?
‘bellicon is onder professionals bekend als de Porsche onder de minitrampolines. Maar nog weinig bekend bij het grote publiek. Wij hebben namelijk niet de marketingbudgetten van Nike en Adidas. Dan moet je creatief zijn om met de middelen die er zijn het maximale te bereiken.’
Heb je tips voor vrouwen die voor zichzelf willen beginnen?
‘Zorg dat je fysiek en mentaal fit bent en blijft. Rust roest. Beweging is circulatie. Opname van zuurstof en voedingstoffen in alle cellen. Afvoer van afvalstoffen en aanmaak van neuropeptiden. Dit zijn stofjes zoals endorfine waar je ontspannen en blij van wordt. Hou je kosten laag. Wees creatief met het marketen van je product en dienst. Wanneer je product of dienst goed is laat de enthousiaste gebruikers ervan je ambassadeurs zijn. Ondernemen is een werkwoord. Blijf in beweging en blijf vernieuwend. Verlies jezelf niet, blijf authentiek. Doe waar je het beste in bent en verzamel mensen om je heen die goed zijn in de dingen waar jij dat niet bent. Delen is vermenigvuldigen.’
Waar wil je over vijf jaar zijn?
‘Met de bellicon als ‘podium’ voor het overbrengen van een informatie over gezondheid, vitaliteit en het gebruik van common sense.’
Hoe vind je het om ouder te worden?
‘Interessant. Dagelijks een uitdaging te onderzoeken wie ik in wezen ben. Blij en dankbaar dat ik fit en gezond ben. Ik ben gelukkig met ‘mijn’ lieve vrouw en kinderen. Ik weet niet of het specifiek te maken heeft met het ouder worden, maar het lijkt of de tijd sneller gaat. Een week is zo voorbij. Aan de andere kant wordt ik steeds vaker in het nu gebracht waar geen tijd is.’
Heb je een boodschap aan de ouder wordende vrouw?
‘Zorg goed voor jezelf. Ouderdomskwalen zijn vaak een gevolg van een gemeenschappelijke manier van denken en leefwijze. Wanneer je meer volgens de wetten van de natuur leeft, herstelt je zelfhelend vermogen. Denk bijvoorbeeld aan natuurlijke voeding, ontspanning, voldoende water drinken, detox en koud afdouchen. En zorg voor voldoende regelmatige low impact lichaamsbeweging. Geniet van het leven en lach dagelijks ten volle. Ten slotte, neem jezelf niet te serieus.’
Wil je nog iets delen aan ons?
‘Jazeker, Een van mijn favoriete citaten: “Geloof niet alles op voorhand. Gebruik je boerenverstand en test zelf. Blijf open staan voor alles. Niets is wat het lijkt…”. Verder wens ik dat we elkaar behandelen zoals we zelf behandeld zouden willen worden.’
Meer informatie: bellicon.nl